rádce

Domácí posilovna: Kettlebell nebo činka?

Při zařizování své domácí posilovny budete zřejmě postupovat jinak než majitel fitness centra, který se rozhodl kompletně obměnit vybavení své posilovny.

Pokud nedisponujete desítkami metrů čtverečních prostoru a šesti nebo ideálně sedmimístných rozpočtem, potom zřejmě složité posilovací stroje, rotopedy a běžecké pásy nebudou součástí vaší garážové / chodbové tělocvičny.

Pokud nechcete jen cvičit kardio a posilovat pomocí cviků s vahou vlastního těla, budete se zřejmě poohlížet po nějakém tom „železe“. V tomto směru se vám nabízí hlavně dvě řešení – kettlebell a činka. Pojďme se podívat na hlavní přednosti těchto cvičebních pomůcek.

Činky jsou ideálním řešením pro vyznavače tradičního posilování tak, jak ho známe z klasických posiloven. Při vybavování své domácí tělocvičny budou nejlepším řešením jednoruční nakládací činky, které umožňují podle potřeby přidávat a ubírat zátěž podle toho, kdo právě cvičí, nebo jaké svalové partie posiluje. Skvělým pomocníkem vhodným k silovému tréninku je samozřejmě také velká dvouruční činka nebo olympijská osa, nicméně zde už vzniká mj. výše zmíněný problém se skladovacím prostorem a klesá také variabilita cviků, které lze s velkou činkou provádět.

Kettlebelly naopak naleznou své vyznavače především v oblastech jako jsou CrossFit, funkční trénink nebo kruhový trénink. Hodí se skvěle jako doplňky kardio tréninku nebo cviků s vahou vlastního těla. Kettlebel swingy, thrustery, pressy nebo goblet squaty jsou pro někoho cize znějící slova, pro uživatele kettbellů však denní chleba, bez něhož si svůj trénink už ani nedovedou představit. Pokud vás kettlebell neoslovil, vězte, že všechny cviky lze zcela stejně nebo jen v mírně modifikované podobě vykonávat také s jednoruční činkou či jakýmkoli jiným předmětem, který se dobře drží, a přitom něco váží.