sportovec

Běžecký pás, elektrokolo nebo rotoped? Vydejte se vstříc moderním strojům na cvičení

O alespoň jednom z výše uvedených posilovacích strojů jste již určitě slyšeli. Pomáhají nám kromě úspory času při přesunech do a z posilovny také v dlouhodobém měřítku ušetřit peníze. Pokud jste však zastánci konvenčního způsobu cvičení, avšak vám brání v pohybu počasí nebo prostředí – nebojte se volit moderní řešení v podobě moderních strojů. V následujících odstavcích si proto řekneme něco o těchto třech fitness strojích.

Běžecký pás

Běžecký pás je zejména pro nadšené běžce skvělou alternativou pro běh v přírodě, obzvlášť tedy v zimním období či během náhlých letních dešťů. Pomáhá také snížit pravděpodobnost úrazu, čímž přímo redukuje případné zdravotní komplikace a s tím spojené problémy. Je to hlavně z důvodu ustálení si vlastního tempa, jelikož nedochází k výkyvům prostředí, takže méně opotřebováváte klouby, chrupavky, vaziva a kotníky.

Elektrokolo

I přes to, že se jedná o dávno vyvrácený mýtus, tak pro jistotu připomínáme – elektrokola přináší obrazně stejné množství cvičení jako klasická jízdní kola, ne-li více. Rozdíl je opravdu zanedbatelný, na elektrokolech dosahují jezdci v průměru 94 % možného srdečního rytmu při zátěži oproti standardním kolům. K takovému zjištění dospěla kupříkladu Brigham Young Unversity, která celou studii vypracovala na základě dlouhodobého pozorování.

Dalším benefitní důvod, který by vás mohl přesvědčit k jízdě na elektrokole, je skutečnost, že na něm za stejnou dobu jízdu urazíte delší vzdálenost, což zase vede k lepšímu pocitu z jízdy, jelikož se stává komfortnějším.

Rotoped

Rotoped disponuje větším sedlem, což z něj dělá opravdu pohodlný stroj. Během cvičení na něm oproti klasickému kolu nedochází k náhlým otřesům, takže neškodí kloubům.

Nyní již víte, že cvičení na moderních strojích nic nebrání. Při správném nastavení mohou být daleko více efektivní, než byste sami čekali.