podnikatel

Jak na efektivní influencer marketing?

Hovoří se o nich čím dál více. Ještě relativně nedávno byli v centru pozornost youtubeři a blogeři. Dnes jsou v kurzu influenceři. A ti, kteří je využívají pro obchodní účely, se věnují influencer marketingu. Jak mohou influenceři pomoct vám, o koho vlastně jde a kde je najdete? Odpovědi najdete v následujících řádcích.

Kdo je influencer a co je influencer marketing?

Pokud se vám slovo influencer jeví poněkud tajemně, vězte, že po přeložení anglického „influence“ vám bude význam zcela jasný. Neznamená to nic jiného než „ovlivňovat“, a právě to influenceři dělají. Ovlivňují masy lidí a mohou vám výrazně usnadnit prodej.

Nemá smysl to komplikovat. Influencer je jinými slovy známá osobnost (celosvětově, lokálně, nebo jen v určité komunitě), jejíž názory mají pro cílovou skupinu váhu. Může jím být například zpěvačka, herec, ale také doktor, nebo fashion bloger – zkrátka kdokoliv, kdo je vidět na sociálních sítích (zpravidla Instagram, ale počítají se i FB a Twitter).

A co se týče influencer marketingu, nejde o nic jiného než o specifickou formu propagace prostřednictvím influencerů.

Praktický příklad hovoří za vše:

Vaším produktem je doplněk stravy. Vyberete si influecera, který propaguje zdravý životní styl a necháte ho, aby se před svými sledovateli o vašem produktu vyjádřil v pozitivním světle. Pravděpodobně zaznamenáte zvýšený počet objednávek, protože influencer marketing patří k nejefektivnějším formám propagace.

Jak oslovit influencera?

Otázka by možná měla zaznít jinak – kde hledat influencery, kteří mají zájem o placenou spolupráci (pozor – zdaleka ne všichni ho mají!). Nechcete-li ztrácet čas oslovováním jednotlivých influencerů, dělejte influencer marketing přes PR Yard. Platforma zprostředkovává kontakt mezi inzerenty a influencery a výrazně šetří čas oběma stranám.

Přidat komentář

Klikni