sportovec

5 potravin, které vám dodají energii na cvičení

Rozhodli jste se dělat něco se svou váhou a zbavit se přebytečných kilogramů a máte pocit, že nemáte na cvičení dost energie? Upravte svůj jídelníček a přidejte do něj potraviny, které vám dodají energii a nabudí váš organismus k lepším výkonům.

1) Ovesné vločky

Mezi nejvhodnější potraviny při dodržování zdravého životního stylu jsou ovesné vločky. Jejich výhodou je nízký glykemický index, takže po nich nebudete mít delší dobu hlad. Pokud pravidelně cvičíte a máte doma například běžecký pás, můžete cvičit už půl hodiny po snídani nebo svačině. Vločky tělo nezatěžují, naopak podpoří vaši aktivitu. Obsahují také draslík, díky kterému se vaše tělo rychle nastartuje a vyhnete se chronické únavě. Připravte si ovesnou kaši nebo si přidejte hrst vloček do jogurtu, případně do proteinového pudinku. Skvělé jsou i ovesné dezerty, moučníky nebo třeba mugcake.

2) Hummus

Oblíbený hummus si můžete připravit doma nebo jej koupit již hotový. Hlavní složkou je cizrna, tedy římský hrách. Hummus se skvěle hodí k čerstvému pečivu, opečeným toastům nebo kouskům zeleniny. Uvolňuje cévy, zvyšuje průtok krve a pomáhá dostat větší množství kyslíku do mozku. Tím dodává víc energie a vy se tak můžete věnovat oblíbenému cvičení nebo například pravidelné jízdě na rotopedu.

3) Brokolice

Pro někoho je brokolice nepříjemnou zeleninou, které se vyhýbá. Přitom možná ani nevíte, že brokolice patří mezi superpotraviny a je bohatá na vitamíny, minerály a potřebné živiny. Obsahuje velké množství vlákniny, vápníků a také kyseliny listové. Její konzumace odstraňuje únavu, zlepšuje imunitní systém a podporuje trávení. Navíc obsahuje i koenzym Q10, což je velmi důležitá látka pro tvorbu energie. Brokolici připravíte na několik způsobů, nejzdravější je dušená brokolice, případně ji můžete péct, smažit, vařit, přidat do těstovin, vyzkoušet brokolicovou polévku a vyzkoušet i neobvyklé recepty.

4) Banány

Nejchutnějším ovocem je banán. Ten se hodí jako součást snídaně, samostatná svačina před obědem nebo také svačina po cvičení. Banán obsahuje velké množství přírodních cukrů, které vám dodají potřebnou energii. Pokud máte domácí posilovnu nebo máte doma posilovací stroje, rozhodně oceníte, že si můžete jídlo před a po cvičení připravit v pohodlí své domácnosti. Pokud chodíte na sálové lekce nebo cvičení ve fitness centru, banán je skvělou svačinkou, kterou si zabalíte s sebou.

5) Avokádo

Pro doplnění energie slouží i avokádo. Ne každý si na jeho chuť ihned zvykne, ale když mu dáte šanci, dostanete do těla množství potřebných živin. Avokádo obsahuje mononasycené tuky, které snižují hladinu cholesterolu a navíc zasytí díky velkému obsahu vlákniny. Vyzkoušejte avokádovou pomazánku nebo avokádo servírujte k volským okům jako přílohu.

Přidat komentář

Klikni