řidič

Krácené pojistné plnění u autonehody Jak řešit spor s pojišťovnou?

Stali jste se účastníky autonehody, nabourali vám auto, a i přesto, že jste poctivě platili pojištění, pojišťovna vám pojistné plnění neoprávněně krátila nebo dokonce odmítla jeho vyplacení? K takovýmto situacím dochází především v případě pojistného plnění u povinného ručení viníka, který autonehodu způsobil. Ke krácení či zamítnutí pojistného plnění však dochází i u havarijního pojištění. Častokrát se však jedná pouze o finty pojišťoven, kterými se snaží vyhnout své povinnosti pojistné plnění vyplatit, a tak se dopouští nezákonného chování. Nenechejte si takové chování líbit!

Jaké jsou nejčastější výmluvy pojišťoven?

  • „Nehoda se stala jinak, než ji popisujete.“ Pojišťovna vámi nahlášenou škodnou událost prošetřuje – co dělat v případě, že výsledkem jejího šetření je tvrzení, že se nehoda nestala tak, jak ji popisujete? Na základě tohoto argumentu vám pojistné plnění zcela zamítne a vy tak neuvidíte ani korunu. Trvejte si na svém! Zvláště pokud je vaše tvrzení podloženo i výpovědí dalších účastníků nehody nebo dokonce potvrzením o dopravní nehodě příslušníky policie.
  • „Peníze vám nevyplatíme, protože jste se dopustili pojistného podvodu.“ Další výmluvou pojišťoven je argument, že se s dalšími účastníky nehody znáte. Přijde vám takováto výmluva podivná, až nereálná? K těmto situacím však dochází na malých městech nebo na vesnicích, kde je pravděpodobnost, že účastník nehody může být třeba váš soused. Pokud vám ale není nijak prokázáno, že byla nehoda nafingovaná, pojišťovna nemá právo pojistné plnění zamítnout či krátit.
  • „Novými díly by došlo k zhodnocení auta.“ Třetí častou výmluvou pojišťoven je krácení pojistného plnění kvůli použití nových dílů při opravě auta (amortizace), kterými by se jeho tržní hodnota zvýšila. Na to však pojišťovna nemá právo. Pokud při opravě musí být použity nové náhradní díly, musí pojišťovna uhradit veškeré vzniklé náklady.

Jak postupovat, aby vám pojišťovna vyplatila plnění, na které máte nárok?

Nesouhlasíte-li s výsledkem šetření škodné události pojišťovnou, odvolejte se a žádejte její přezkoumání. Pokud však ani poté není váš nárok uznán, nezbývá vám nic jiného než se obrátit na právníka. V řešení sporu s pojišťovnou vám může pomoci společnost Vaše nároky.cz, která má od roku 2013 bohaté zkušenosti a tisíce úspěšně vyřešených případů. Stačí si zadat případ online a vyplnit jednoduchý formulář. Spolupracující advokát vámi zadaný případ bezplatně a nezávazně posoudí a po celou dobu řešení sporu vás bude v komunikaci s protistranou zastupovat. Společnost funguje na principu „žádná výhra, žádná odměna“ – odměna za odvedenou práci jim tak náleží pouze v případě úspěšně vyřešeného sporu, a to ve formě nízké provize z vyzískané částky. Vy nic neriskujete a můžete pouze získat!

Přidat komentář

Klikni