Jak získat náskok před konkurencí? Používejte CRM a posilujte vztahy se zákazníky

V podnikatelském prostředí není místa nazbyt. Přežijí jen ti nejschopnější a nejpřizpůsobivější. Máte pocit, že vám konkurence šlape na paty, ale i přes veškeré úsilí nedokážete přidat plyn? Možná jste jen podcenili význam řízení vztahů se zákazníky neboli CRM (Customer Relationship Management). Proč byste měli na stěžejní disciplínu moderního podnikání upřít veškerou pozornost?

Muži – podnikatelé jsou často synonymem nekompromisního jednání, strategického myšlení a racionálního rozhodování. To všechno jsou atributy, které může vhodně zvolený CRM systém podpořit. Dosažení úspěchu je však podmíněno i dalšími vlastnostmi – empatií a sebereflexí. A pokud si chcete zákazníky nejen získat, ale také si je udržet, budete muset vypátrat jejich skutečné potřeby a průběžně o ně pečovat.

​Data a analýzy jako předpoklad správného rozhodování

Muži mají obecně tendenci reagovat na tvrdá fakta a čísla. A v tomto směru je CRM nezastupitelným pomocníkem. S pomocí vhodně zvolené platformy mohou podnikatelé přistupovat k důležitým informacím o zákaznících – a následně je v reálném čase analyzovat a proměnit v konkrétní strategie.

​Efektivní komunikací k dlouhodobým vztahům

Budování loajálního zákaznického jádra je alfou a omegou dlouhodobého fungování firmy. A i v tomto směru je CRM bezkonkurenční. Systémy umožňují podrobné sledování interakcí se zákazníky – od prvotního kontaktu přes historii nákupů po preference. Díky přehledům lze využívat personalizované komunikační strategie, které posilují vzájemné pouto a snižují riziko fluktuace.


Co dodat závěrem? Pokud postavíte zájmy zákazníků mezi priority a budete se starat o jejich blaho, vytvoříte si značný náskok před konkurencí a posunete své podnikání na další úroveň. Sílu CRM si můžete vyzkoušet třeba hned – stáhněte si český software eWay-CRM, který vám bude zdatně sekundovat i při řízení projektů. Ve verzi FREE je dokonce zcela zdarma.

Publikováno: 23. 08. 2023

Kategorie: podnikatel

Autor: Lenka Bártová