podnikatel

4 největší chyby v e-mail marketingu: Možná zabíjí i váš úspěch

Navzdory ohromnému množství nových marketingových metod popularita e-mail marketingu neklesá. Potvrzuje to i statistika, dle které se denně rozešle téměř 3 miliardy e-mailů. Většina firem e-mailing využívá, ale zdaleka ne každá jej hodnotí jako efektivní. Důvod je prostý – často se dopouští zbytečných chyb, jež příslovečně zabíjí šanci na úspěch. O jaké přešlapy jde? Shrnuli jsme je pro vás v tomto článku. Třeba se jich dopouštíte i vy – po přečtení si na ně dáte pozor.

​1. Zasílání z „no-reply“ adresy

Kardinální chybou je zasílání e-mailů z adresy, na kterou nelze odpovědět. Typicky no-reply@, noreply@ či neodpovidat@. Pokud zákazníkům posíláte zprávy prostřednictvím takové adresy, počítejte s velmi nízkým opet-rate. Analýzy opakovaně potvrdily, že lidé otevírají e-maily především na základě adresáta (64 %). Následují předmět (47 %), nabídka (26 %), obsah úvodního odstavce (14 %) a očekávaná délka (4 %).

​2. Ignorování optimalizace pro mobilní telefony

V roce 2011 připadalo na mobilní telefony 21 % otevřených e-mailů. V roce 2018 to bylo již 61 %. Zvyšující se počet uživatelů smartphonů logicky ovlivňuje i open-rate elektronické pošty. Rozhodnete-li se tento trend ignorovat, zbytečně se připravíte o spoustu přečtených sdělení. S optimalizací e-mailů vám pomůže vhodně zvolené CRM řešení.

​3. Univerzální sdělení pro všechny adresáty

Pokud ještě nemáte CRM umožňující personalizovaný e-mailing, urychleně si ho pořiďte. U adresáta, který v předmětu spatří své jméno, je až o 50 % větší šance, že ho otevře. Naprostou samozřejmostí by měla být také segmentace databáze – e-maily rozesílejte pouze zákazníkům, pro které je sdělení zajímavé.

​4. Zbytečně komplikovaný obsah

Nenuťte příjemce vašich e-mailů přemýšlet. Naopak se snažte koncipovat obsah tak, aby byl přímočarý, jednoduchý a nabádající k „akci“, tedy k prokliku na váš web. V jenom e-mailu by nemělo být více nabídek, tím se vše zbytečně komplikuje a hrozí, že zákazník okno zavře a nebude se e-mailem nadále zabývat.